• Free Website Hosting KD TERENGGANU
  • Free Domain name KD PERKASA
  • KD PERDANA
  • KD PAHANG
  • KD HANDALAN
  • KD GEMPITA
  • KD GANYANG

announcement

Monday 23 April 2012

LAWATAN KERJA MENTERI PERTAHANAN KE PANGKALAN TLDM TANJUNG GELANG

KUANTAN, 8 Mac 12 – Markas Wilayah Laut 1 (MAWILLA 1) telah menerima Lawatan Kerja dari Menteri Pertahanan, Yang Berhormat Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid bin Hamidi semalam.  Lawatan kerja ini merupakan lawatan ulung beliau ke pangkalan ini.  Kehadiran Menteri Pertahanan turut dihadiri oleh Menteri Besar Pahang, Yang Amat Berhormat Dato’ Seri Diraja Haji Adnan bin Haji Yaakob, Panglima 3 Div Mejar Jeneral Dato’ Razali bin Hj Ahmad serta beberapa tetamu kehormat kerajaan Negeri Pahang.
YB Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi sedang 
menyampaikan ucapan
Ketibaan Menteri Pertahanan telah disambut oleh Panglima Wilayah Laut 1, Laksamana Pertama Dato’ Pahlawan Mohamad Roslan bin Mohamad Ramli serta pegawai-pegawai kanan markas. Beliau telah memeriksa Kawalan Suku di hadapan  perkarangan Auditorium Al-Haimi. Dalam ucapan, beliau telah melahirkan rasa berbesar hati kerana berpeluang meluangkan masa untuk bertemu dengan warga pangkalan dan melihat keadaan di Markas Wilayah Laut 1. Di samping itu, beliau juga berasa bangga dengan beberapa projek penambahbaikan prasarana dan fasilitas yang diusahakan oleh TLDM demi kesejahteraan warga di pangkalan

Beliau telah sempat berkunjung ke Galeri MAWILLA 1 dan menikmati jamuan ringan sebelum meninggalkan pangkalan. Kunjungan Menteri Pertahanan dan Menteri Besar Pahang ke Pangkalan TLDM Tanjung Gelang telah memperlihatkan keperihatinan mereka dalam memastikan taraf kehidupan dan kebajikan warga sentiasa terpelihara. Ini telah menyuntik semangat dan moral di kalangan warga MAWILLA 1 untuk menjalankan tugas dengan lebih setia dan dedikasi.
Sumber : Perhubungan Awam MArkas Wilayah Laut 1
Artikel : Lt Mohd Syahiruddin bin Hamsin TLDM
Jurufoto : LK PRL Amiruddin bin Mohd Dout
              LK I KOM Ahmad Romizal bin Ahmad Zaki

No comments:

Post a Comment